Συχνές Ερωτήσεις Σύνδεση
Αναζήτηση Προφίλ
Κατάλογος Μελών Ομάδες Μελών
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας
Εγγραφή
Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ....
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
Welcome to CyberCompany Αρχική σελίδα » Architectural & Design Pavilion » Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ....
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
mosnik001
CyberCompany Moderator
CyberCompany Moderator


Συμμετάσχουν: 20 Ιαν 07
Δημοσιεύσεις: 364


Τόπος: [GR]Αθήνα - [IT]Napoli

 Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 12, 2007 7:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ....
 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ....

"..Ο «φωτοαρχιτέκτονας» που έρχεται να ανα-μορφώσει μια τυχούσα πόλη στις βραδυνές ώρες, μπορεί να της προσδίδει νέες φαντασιογόνες διαστάσεις και να λειτουργεί ως κακός αγωγός της πλήξης και της ρουτίνας από τα ίδια και τα ίδια αστικά σκηνικά.."




Στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, ο επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων της Αθήνας ονόματι Μπαϊρακτάρης, συνήθιζε να υποβάλει τους «κουτσαβάκηδες» που έκαναν “τσαμπουκάδες” για ψύλλου πήδημα , σε μια ταπεινωτική διαπόμπευση, αφού προηγουμένως τους «κακοφόρμιζε» κόβοντας το μισό μουστάκι τους ή το ένα μανίκι.... Η κύρωση ήταν τόσο εξευτελιστική , ώστε πολλοί για να την αποφύγουν προέβαιναν σε ομολογίες εγκλημάτων που ουδέποτε είχαν διαπράξει ή ουδέποτε είχαν γίνει !
Την ιστορία του Μπαϊραχτάρη ανακάλεσα στη μνήμη μου διαβάζοντας τις απόψεις του «αρχιτέκτονα των φωτισμών» Gert Hof («Κ.Ελευθεροτυπία», 25.2.2007), σχετικά με την περίφημη γερμανική ταινία «Οι ζωές των άλλων». Ο Χοφ υποστήριξε ότι η ταινία με θέμα την ανατολικογερμανική υπηρεσία πληροφοριών, τη διαβόητη «Στάζι», ήταν εκτός πραγματικότητας. Κατά την άποψή του η «Στάζι» θα «βολευόταν» ευχαρίστως με μια τέτοια κινηματογραφική ομολογία , εάν ήταν δυνατό έτσι να γλυτώσει από μεγαλύτερες αποκαλύψεις.....
Η βολή του «φωτοαρχιτέκτονα» Χοφ εναντίον του πολιτικού «σκοταδιού», που επιχειρεί να κρυφτεί πίσω από το «ημίφως» κάποιων περιορισμένων αποκαλύψεων, μου φάνηκε πραγματικά συμπαθητική αλλά και διεγερτική. Γιατί μας παραπέμπει στο γενικότερο παιχνίδι του φωτός και του σκότους, καταρχήν στο πολιτικό και στη συνέχεια στο αστικό τοπίο, που είναι το κατεξοχήν «γήπεδο» του ανατολικογερμανού δημιουργού.
Το βράδυ ως γνωστόν είναι συνήθως χρόνος μετά την εργασία, δοσμένος κατά το μεγαλύτερο μέρος του στην αναψυχή και στην ανάκτηση δυνάμεων από τη βιοπάλη της ημέρας. Στατιστικά, το βράδυ ως θέαμα έλκει περισσότερο την προσοχή, αφενός από τη προχωρημένη νύχτα με την παράδοση στον ύπνο, και αφετέρου από την ημέρα, στη διάρκεια της οποίας κυριαρχεί η «οπτική» της απασχόλησης και του βιοτικού αγώνα.
Ο «φωτοαρχιτέκτονας» που έρχεται να ανα-μορφώσει μια τυχούσα πόλη στις βραδυνές ώρες, μπορεί να της προσδίδει νέες φαντασιογόνες διαστάσεις και να λειτουργεί ως κακός αγωγός της πλήξης και της ρουτίνας από τα ίδια και τα ίδια αστικά σκηνικά. Στη περίπτωση όμως μιας δύσμορφης πόλης όπως η Αθήνα, η «περιβολή του φωτός» γίνεται ταυτόχρονα και στοιχείο συγκάλυψης. . Ο φωτισμός του νυχτερινού τοπίου επιχειρεί να μας αποσπάσει από τις δυσμορφίες και δυσλειτουργίες του αστικού χώρου, από τους βανδαλισμούς επί των επιφανειών,από κάποια «κιτσοειδή» κτίρια που ορθώνουν το βλακώδες παράστημά τους, από τα πεζοδρόμια που καταλαμβάνουν οι σταθμεύοντες γλεντζέδες. Η πρακτική της φωταγωγημένης Ακρόπολης, στην οποία συμμετείχε και ο Χοφ, επιχειρεί να μας αποσπάσει από το χάλι διαφόρων κοντινών συνοικιών- κι αυτό λέγεται και είναι αντιπερισπασμός....
Τι πρέπει να γίνει λοιπόν; Να καταργήσουμε την αρχιτεκτονική του φωτός για να γίνει έκδηλη η ασυναρτησία του αθηναϊκού τοπίου και να μας εξωθήσει σε ένα «οικοαντάρτικο πόλης» ; Όχι βέβαια. Αυτό που χρειάζεται ως συμπλήρωμα και πλαίσιο μιας μερικής αρχιτεκτονικής, είναι μια αρχιτεκτονική ολιστική, μια πολεοδομική συστράτευση , μια συνεκτίμηση όλων των στοιχείων του προβλήματος του αστικού χώρου : Της μορφής και της λειτουργικότητάς του και μάλιστα σε 24ωρη βάση, και μάλιστα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της πόλης. Χωρίς αποκλεισμούς.
_________________
Ποια είναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν' αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη...
 Επιστροφή στην κορυφή »
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
mosnik001
CyberCompany Moderator
CyberCompany Moderator


Συμμετάσχουν: 20 Ιαν 07
Δημοσιεύσεις: 364


Τόπος: [GR]Αθήνα - [IT]Napoli

 Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Δευ Μάρ 12, 2007 7:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ....
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ....

Δεν χωράει αμφιβολία ότι η διαχείριση του φωτός είναι μια μεγάλη δυνατότητα αυτής της εποχής και ένα θέμα για γενικότερο προβληματισμό. Αλλά «διαχείριση του φωτός» δεν σημαίνει ότι το φως γενικά και οποτεδήποτε, είναι εκ ταυτότητος καλό. Στα «Όνειρα» του σκηνοθέτη Ακίρα Κουροσάβα ένας γερο-χωριάτης ερωτάται από κάποιον τουρίστα γιατί δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα στο χωριό του, κι εκείνος απαντά ερωτώντας: «Τι να το κάνουμε;» Και όταν ο τουρίστας απαντά στην ερώτηση-απάντηση του χωρικού, « μα για να βλέπετε στο σκοτάδι της νύχτας!», ο χωρικός ανταπαντά : «Και γιατί πρέπει να βλέπεις και στο σκοτάδι; Η νύχτα δεν πρέπει να είναι σκοτεινή;» (1)
Ο τουρίστας μάλλον δεν προσλαμβάνει το μάθημα «οικοτουριστικής ορθότητας» που του κάνει ο χωρικός,κι εμείς μπορούμε να θεωρούμε το όλο επεισόδιο σαν μια χαριτωμένη υπερβολή. Κάποιοι μάλιστα μπορούν να προβάλουν την αίγλη του Παρισιού ως «πόλης του φωτός», λόγω της πρωτιάς του στον δημόσιο ηλεκτροφωτισμό από τα τέλη του 19ου αιώνα, για να αναγνωρίσουν όλοι οι «αγροίκοι» και «σκεπτικιστές» την αξία του βραδυνού φωτισμού.Έλα όμως που η υπερκατανάλωση και άστοχη χρήση των φωτισμών , εκτός από ενεργειακά σπάταλη, παίρνει μέχρι και τις διαστάσεις ενός οπτικού βανδαλισμού .Οι φωτοχυσίες που καταυγάζουν το γκαζόν(!) κάποιων εξοχικών ή που ενίοτε κάνουν τις φωτεινές δέσμες να μοιάζουν με ανακριτική μεθόδευση της Γκεστάπο, δεν είναι ασυνήθιστες. Όταν μάλιστα και οι «Δήμοι παίζει», τότε εμφανίζονται κρούσματα όπως αυτό που κατέγραψε τον Ιανουάριο του 2003 ο Κώστας Κλωνάρας (2): «Η ανατολική πλευρά του Υμηττού απέκτησε πρόσφατα ένα μεγάλο φωτεινό σίγμα τελικό [S].Με άλλα λόγια ηλεκτροδοτήθηκε από τον Δήμο ο δρόμος που οδηγεί στο σπήλαιο Παιανίας(Κουτούκι). Κι έτσι φωτίζονται ολονυχτίς τα βράχια και τα πουρνάρια ‘‘στο πλαίσιο της ανάπτυξης των ορεινών όγκων’’ ή μάλλον ‘‘στο πλαίσιο της πολιτικής για την εξοικονόμηση ενέργειας’’...Το σπήλαιο είναι ανοιχτό για τους επισκέπτες μέχρι τις 4μμ. Μετά τη δύση του ηλίου, δεκάδες λάμπες ισχύος αναρίθμητων βατ, φωτίζουν το πουθενά : Έτσι, χάριν εργολαβίας. Παράγοντας ένα φωτεινό σίγμα , που καταργεί το φυσικό σκοτάδι της νύχτας στο βουνό και επιβάλλει το φως του περιβαλλοντικού σκοταδισμού....»
_________________
Ποια είναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν' αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη...
 Επιστροφή στην κορυφή »
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
mosnik001
CyberCompany Moderator
CyberCompany Moderator


Συμμετάσχουν: 20 Ιαν 07
Δημοσιεύσεις: 364


Τόπος: [GR]Αθήνα - [IT]Napoli

 Δημοσίευση Δημοσιεύθηκε: Τρι Μάρ 20, 2007 4:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Παράθυρα
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Το φως της ημέρας αποτελούσε κρίσιμο και πολυσήμαντο παράγοντα ως αναφορά το σχεδιασμό των κτιρίων για αιώνες. Ο ηλεκτρικός φωτισμός αντικατέστησε την χρήση κεριών καθώς επίσης επέτρεψε την αισθητική επιλογή και μορφή των παραθύρων.

Τα παράθυρα

Σ' αυτές τες σκοτεινές κάμαρες, που περνώ
μέρες βαριές, επάνω κάτω τριγυρνώ
για νάβρω τα παράθυρα. - Όταν ανοίξει
ένα παράθυρο θα ναι παρηγοριά. -
Μα τα παράθυρα δεν βρίσκονται, ή δεν μπορώ
να τα βρω. Και καλλίτερα ίσως να μην τα βρω.
Ίσως το φως θα ναι μια νέα τυραννία.
Ποίος ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει.

-=Κωνσταντίνος Π. Καβάφης=-

Ο πρωταρχικός ρόλος του παραθύρου είναι η παροχή φωτός με σκοπό την σωστή λειτουργία του κτιρίου. Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι το ποσοστό φωτισμού όπου επιτρέπεται να εισβάλει στον χώρο. Το φως του ηλίου αυξάνει το συνολικό επίπεδο φωτός καθώς επίσης προσφέρει ένα σταθερό αυξομείωση της έντασης και του χρώματος του φωτός. Πρέπει επίσης να προστεθεί σε αυτό το σημείο πως το ηλιακό φως αποτελεί και ενεργειακό πόρο, εφόσον έχει την ικανότητα να θερμαίνει τα κτίρια.
Ο ρόλος της ενσωμάτωσης των παραθύρων σε ένα κτίριο ποικίλει, συνδυάζοντας θέματα κάλυψης του αναγκαίου ποσοστού φωτισμού κατά τη διάρκεια της ημέρας, παρέχει διεύρυνση του οπτικού πεδίου με εικόνες από το εξωτερικό περιβάλλον, λειτουργεί ως μέσο εξαερισμού με σκοπό την παροχή ποιοτικού αέρα στο εσωτερικό του χώρου καθώς επίσης λειτουργεί ως μέσο κλιματικού περιορισμού ως αναφορά τις αλλαγές στην θερμοκρασία, ως μονωτήρας, ως φράγμα ήχου, ως προστατικό μέσο από τον άπλετο φως. Επίσης τα παράθυρα αποτελούν σημαντικό παράγοντα επιρροής στην απόδοση ενέργειας του κτιρίου. Συχνά ο σχεδιαστής δεν μπορεί να εναρμονίσει και να συνδυάσει τις αντικρουόμενες απαιτήσεις των προσφερθέντων παραγόντων.


_________________
Ποια είναι η πιο αντρίκια χαρά; Ν' αναλαβαίνεις την πάσα ευθύνη...
 Επιστροφή στην κορυφή »
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Welcome to CyberCompany Αρχική σελίδα » Architectural & Design Pavilion » Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ....
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα Όλες οι Ώρες είναι GMT
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Card File  Gallery  


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias


Website Counter
eBay
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum